week 7 en 8 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van suzanne en nicole - WaarBenJij.nu week 7 en 8 - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van suzanne en nicole - WaarBenJij.nu

week 7 en 8

Door: suus en nicole

Blijf op de hoogte en volg suzanne en nicole

04 Juni 2007 | Suriname, Paramaribo

Week 7 en 8

Hallo mensen, hier eindelijk weer een verhaal van ons. Het heeft even geduurd maar dan heb je ook wat.
We hebben het de afgelopen tijd erg druk gehad, vooral met school en de voorbereidingen voor de komst van onze ouders.
De activiteiten in het kinderhuis verlopen erg goed. De kinderen zijn super enthousiast en doen altijd leuk mee. Over 1,5 week, hebben we ons afscheidsfeest in het kinderhuis samen met 2 andere stagiaires. De jongens van onze activiteiten zullen dan een toneelstuk opvoeren tijdens het feest. De tijd vliegt echt zo hard. Maar we hebben nog steeds geen heimwee.
Vorig week is Hakim van sesamstraat komen optreden in het kinderhuis. De kinderen vonden het erg leuk, het was later ook op tv uitgezonden. Suus is zelfs nog fotograferend in beeld geweest. Wel lachen als je in Suriname op tv bent geweest.
Rita onze begeleidster is vorige week een aantal dagen in Paramaribo geweest.
Ze heeft bij ons gelogeerd, we hebben haar kunnen spreken over ons project en we hebben leuke dingen met haar en jay (de zoon) samen gedaan.
We zijn wezen uiteten en ze heeft ons de andere kant van Paramaribo laten zien waar we nog niet geweest waren.
Verder zijn we samen met Jay naar het casino geweest, dit was een hele belevenis.
Het casino is hier totaal anders dan in Nederland. Je hoeft hier geen entree te betalen en de drankjes zijn gratis. Wel moet je af en toe een muntje in een automaat gooien. Dus wij hebben een paar muntjes gekocht en hebben daarna de hele avond gratis kunnen drinken. Dit was erg relax, goedkoper dan een avondje terras. We waren wel de enige die er voor de lol waren en niet voor het gokken.
Toen we deze week even in de stad waren om wat dingen te regelen, kwamen we voorbij een kinderspeelhal. Wij konden het natuurlijk niet laten om daar naar binnen toe te gaan. In de speelhal was een apparaat waarop je moest dansen, erg vet. Wij als 2 dolle kippen natuurlijk dat ding op en ons helemaal uitleven. We werden wel een beetje aangekeken, maar dat zijn we hier toch wel gewend. We begrepen er echt niks van, we bewogen maar alle kanten op, niet raar dus dat we aangekeken werden. Het was wel best vermoeiend en Suus moest nog een keer, omdat ze had gewonnen.
Afgelopen zaterdag hebben we een boottocht gehad na de Commewijne plantages.
We hebben hier veel gehoord over de geschiedenis en de slavenhandel in Suriname. Het was wel interessant, maar het was teveel informatie om continue je aandacht op te richten. Het lukte ons niet om onze klep te houden.
Bij terugkomst zijn we voor Suus haar verjaardag iets leuks gaan boeken. We gaan slapen in 1 van de mooiste hotels in Paramaribo en hebben hier veel faciliteiten. Dat wordt dus 1 groot feest. Aankomende dinsdag komen de ouders van Suus, we hebben er echt super veel zin in, zij slapen in het hotel waar wij gaan overnachten.
Zaterdag komen de ouders van Nicole. We hebben een heel programma voor ze gemaakt. We hebben 2,5 week veel leuke dingen te doen, dus je zult de komende tijd wat minder van ons horen.

Heel veel groetjes en liefs
Suus en Nicole.

• 04 Juni 2007 - 18:08

Andrew:

Zozo, jullie hebben dance dance revolution ontdekt? :P

• 04 Juni 2007 - 18:17

Andrew:

...En er zijn foto's. Doet me denken aan Bubba-Gump Shrimp, voor de mensen die de film kennen..

• 04 Juni 2007 - 19:03

Marcha + Twan:

ziet er weer goed en gezellig uit allemaal, jullie komen die tijd wel door daar, voordat je het weet moet je alweer naar huis... en dat vinden wij stiekem wel fijn!
    geniet er nog maar goed van en tot gauw!

• 04 Juni 2007 - 19:40

Petra!:

Nou het schiet echt al op! De tijd vliegt voorbij! Afscheidsfeestje en jullie ouders die langskomen... Gaat allemaal erg vlug! Voor ons ook, nog 8 dagen aan school werken en dan hebben we al presentatie!

Tot gauw maar weer!

x petra

• 04 Juni 2007 - 20:35

Esther:

hallo meiden,

leuk om weer iets van jullie te horen. Wederom weer super leuke foto's. Zo te zien en te lezen bevalt het jullie nog steeds prima!! Geniet er de komende weken nog maar lekker van, vooral van de tijd met jullie ouders, want voor je het weet is het voorbij.

En Suus Tiësto was weer super, maar ik heb je wel gemist hoor. Kei leuk wel om je even aan de telefoon te hebben gehad.

Groetjes Esther

• 04 Juni 2007 - 22:16

Floor:

Suuske

Ziet er goed uit :D
    Geniet er van als vaders en moeders er zijn!

we mailen!

dikke kus

• 05 Juni 2007 - 07:52

Paul En Evelien:

Hey meiden,

Het ziet er weer allemaal goed uit. Zo te zien vermaken jullie je daar nog wel even!! Voor je het weet zit het er al weer op en moet je weer naar huis dus geniet er nog maar goed van. En ook als jullie ouders er zijn.

Suus: Tiësto was echt super vet. Het was leuk om je aan de telefoon te hebben, voor zover we elkaar konden verstaan. De foto's die we gemaakt hebben, die zie je nog wel een keer. Volgende keer ben jij er ook weer bij. En we hebben jullie pap en mam een cadeautje meegegeven maar dat zie je wel als ze er zijn.

We mailen en bellen nog wel

Groetjes Paul en Evelien

• 05 Juni 2007 - 09:04

Els:

Heej meiden!

Leuk hoor om weer eens een berichtje te lezen. En nog altijd niks te klagen daar zo te zien. Ziet er goed uit! Hier op de kermis missen we Nicole wel maar dan gaan we wel inhalen als ze terug is haha.

x els

• 06 Juni 2007 - 18:18

Christy:

Haaa Nicole!
    Klinkt erg good wat ge doar allemoal dot! Kermis waas wer erg gezellig, mar erg bijzondere dingen hesse nit gemist. De roddels zul se sowiezoewe wal mei kriege he... Mar good, geniet dur nog van want dalik mosse al wer nor hoes. En veul plezeer met papa en mama he! X Christy

• 07 Juni 2007 - 04:37

Suus2:

Hey Nicole en Suus, wat is het toch weer een mooi verhaal en wat een mooie foto's!de tijd gaat echt supersnel zeg!
    En hoe was Hakim trouwens?
    Nou veel plezier daar en tot mails en zo
    Groetjes Suus(nicht Nicole)

• 07 Juni 2007 - 08:01

Johan En Anja Hors:

Heej Nicole en Suus,

wat weer een superbelevenissen!
    erg leuke foto's!
    Nou wij wensen jullie veel plezier als pap en mam er zijn! Geniet ervan!

Groetjes johan en anja oet hors aan de maas

• 07 Juni 2007 - 13:20

De Van De Vennetjes:

Hoi Nicole,
    Ik heb al een tijdje niets van ons laten horen omdat ik dit stukje, voor reacties, op eens niet kon vinden. W e hebben je wel gevolgd en de prachtige foto's bekeken. Maar als je dat doet kun je niet reageren. Dus nu zie het weer opeens wel staan. De kermis zit erop, voor ouders met 4 kinderen, gelukkig. De kids kwamen elke dag met een hoop plastic thuis dat ze weer gewonnen hadden.
    Het ziet er mooi uit bij jullie. Een stel ouders al daar en Piet en Ans nu ook nog snel. Geniet ervan met z'n allen want de tijd gaat snel en tot gauw.
    Kusjes, knuffel en groetjes
    Christien, Rob, Cas, Nic, Lex en Fee

• 10 Juni 2007 - 15:28

Mike En Heidi:

zo dames,

dat was weer een leuk verhaal, aan de verhalen te lezen en de leuke fotos vermaken jullie je prim, het ziet er erg gezellig uit! wij zijn net terug van kreta, was ook heerlijk en erg gezellig!
    dames nog een fijne tijd en laat jullie ouders maar veel dingen zien, bezorg ze maar een onvergetelijke vakantie. maar dat zal jullie wel lukken! tot snel,

groetjes mike en heidi

• 11 Juni 2007 - 11:32

Nel Verhaegh:

Ha Nicole en Suus
    Heb van Nicole's moeder deze site.
    Vind het leuk om er op te kijken.
    En wil jullie nu samen met jullie ouders hele fijne dagen wensen. Ben erg benieuwd naar de verhalen van Ans en Piet
    die ik bij deze nog extra veel vakantie genot toe wens.
    Groetjes voor allemaal
    Nel

• 14 Juni 2007 - 13:31

Janica:

Haj!!

Nicole, we hebben vandaag onze eindpresentatie gehad van het groot project! Het punt hebben we nog niet, maar voldoende was t iig wel!! Mooi he!!

Jij nog succes maar vooral veel plezier tijdens je laatste weekjes!!

Kus Janica

• 16 Juni 2007 - 09:58

Caja:

hee surinamers! al een beetje heimwee? onze eindgesprekken zitten erop, iedereen heeft het gehaald.
    jullie namen staan in de krant. bij een artikel over 2 meiden die in hetzelfde weeshuis een stage gaan doen en jullie dus opvolgen. ik zal het stuk bewaren.
    heel veel plezier nog en tot over een paar weekjes.
    dikke kus voor allebei

• 18 Juni 2007 - 18:38

Nel Wismans:

Hoi meiden (en natuurlijk ans en piet)
    Leuk verhaal en fijne foto's je krijgt zin om ook naar suriname te vertrekken. Hopelijk maken jullie er een leuke boel van met z'n allen.Afgelopen weekend wandeldriedaage in Horst geweest Elena de 5 km en Jari 10 km per dag gelopen. Ik zat in de organisatie en Geert was thuis met ons jongste gupje. Natuurlijk begonnen we met z'n allen vermoeit aan de nieuwe week. Maar het was wel heel leuk om te doen. De kinderen en wij hebben bijna vakantie dus Zwitserland begint te lonken.

Groetjes Geert en Nel, jari,zowie,elena en annika.

• 22 Juni 2007 - 07:18

De Van De Vennetjes:

Hoi Nicole en Suus,
    Hebben jullie een leuke tijd gehad met jullie ouders?
    Die zijn of gaan nu snel weer naar huis. Jullie tijd daar duurd nu ook niet meer lang! Nog maar 2 weken als ik het goed heb! Geniet er nog van want die zijn zo om. Tot Juli...
    Groetjes Rob, Christien, Cas, Nic, Lex en Fee.